Senin, 05 Desember 2011

DOA SEORANG DEWASA

Katkala orang lain asik melagukan




“IKTIRAF..Wahai Tuhan, Ku Tak Layak Ke SyurgaMu Namun Tak Pula Aku SanggupKe NerakaMu Ampunkan Dosaku Terimalah Taubatku.. ” aku pulak memikirkan dan megharapkan 2 Syurga..




Benar sekarang ini aku memikirkan hebatnye memiliki 2 syurga dan janji Allah dalam Arrahman ayat 46 itu. Membayangkan dan memikirkan kehebatan 1 syurga pun sebenarnya takkan mampu tapi apa salahnya aku optimis dan merencana untuk 2 syurga itu?




Bersyukur dengan 1 isteri, anak anak & jiran yang baik serta kecukupan dunia mungkin satu titik permulaan untuk mencapai 2 syurga itu.




“Dan barangsiapa yang bersyukur maka sesungguhnya dia bersyukur untuk (kebaikan) dirinya sendiri dan barangsiapa yang ingkar, maka sesungguhnya Tuhanku Maha Kaya lagi Maha Mulia”. (QS. An-Naml, 27 : 40)




Dan Allah mengeluarkan kamu dari perut ibumu dalam keadaan tidak mengetahui sesuatu pun, dan Dia memberi kamu pendengaran, penglihatan dan hati, agar kamu bersyukur.” (QS. An-Nahl:78)




فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ




Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan? ( Arrahman )




Yaa Rahman Kurniakanlah tahap Syukur Aku bertambah saban hari dan kumpulkan aku nanti beserta golongan yang sedikit itu…….




Dan Dialah jua yang mengadakan bagi kamu pendengaran dan penglihatan serta hati (untuk kamu bersyukur; tetapi) amatlah sedikit kamu bersyukur ( AlMukminun, 23:78)




Amin Ya Rabbal Alamin


http://bimo-syackti.blogspot.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar